Elko verliest van de Hoeve
Afgelopen zaterdag speelde Elko de returnwedstrijd tegen De Hoeve in Friesland, nadat de eerste ontmoeting eindigde in een gelijkspel. Na een spannende en wisselvallige wedstrijd verloor Elko met een stand 18-17. [Peter Kroezen]
Beide ploegen stonden voorafgaand aan de wedstrijd dicht bij elkaar in het klassement. Ondanks dat er voor beide ploegen in de promotie-degradatie niets meer op het spel staat in de zaal was de inzet vandaag de derde plek in de poule. Het gelijkspel van de vorige keer bewees al dat beide ploegen aan elkaar gewaagd waren dus de ingrediënten voor een mooie wedstrijd waren deze zaterdag aanwezig.
In de aanval begonnen Peter Kroezen, Hendri Kerssies, Esther Jans en Cecil Uiterwijk-Winkel. Jesse Everaarts, Tygo Dijkslag, Nicole Smit en Romy Pieters vormden de verdediging.
Elko begon de wedstrijd wat moeizaam en had moeite om in het ritme te komen, wat resulteerde in veel gemakkelijk balverlies. Na vijf minuten begon het beter te lopen, waardoor Elko een voorsprong wist te pakken bij 1-4. Het vervolg was voor de Hoeve, waardoor er bij 5-5 weer langszij gekomen werd. Vlak voor rust zakte het niveau van Elko na een betere periode weer in, waarbij de opgelegde kansen niet afgemaakt werden. Daarnaast kreeg de ploeg uit Elim de nodige vrije ballen tegen, waardoor het team met een achterstand van 8-7 ging rusten.
Trainer/coach Giel Bisschop benadrukte tijdens de rust dat de spelers er qua beleving en enthousiasme goed in zaten, maar ze wel de goede kansen moesten nemen en scherp moesten blijven.
In de tweede helft leek Elko echter niet in staat om het tempo vast te houden. De Hoeve ging strakker verdedigen, waardoor het aanvallen voor de Elkoërs lastiger werd. Ondanks dat stond Elko enkele momenten even voor, maar ze konden die voorsprong niet vasthouden. Met enkele tactische wissels probeerde coach Bisschop de wedstrijd naar Elko toe te trekken. Milan Metselaar en Heidi Blokzijl kwamen binnen de lijnen voor nieuwe energie. Even leek het beter te gaan, maar de Elkoërs hielden dit niet vast. Na een hele tijd om en om scoren maakte De Hoeve de laatste score en werd de wedstrijd afgesloten met een stand van 18-17 in het nadeel van de Elkoërs. Elko is de komende twee weekenden vrij, waarna op 1 maart de laatste serie wedstrijden van dit zaalseizoen vervolgd zal worden.


Foto André Weima. Van grap naar een wekelijkse videorubriek. Ondernemende mensen vind je in bedrijven, maar ook bij organisaties met vrijwilligers. In deze rubriek laten we zien wat ze doen. Door Frédérique Waakop Reijers
Elim – Zaterdagmiddag werd de thuiswedstrijd tegen koploper CEC uit Emmer-Compascuum afgewerkt. In de eerste uitwedstrijd van dit seizoen werd er verloren met 3-1. Vandaag zou het echter anders moeten verlopen was de verwachting die trainer E. Sikkes zich had voorgenomen. Met een incomplete ploeg, omdat eerste keeper G. Lunenborg nog was geschorst, zou hij proberen om de punten thuis te houden. De wedstrijd stond van middag onder leiding van dove scheidsrechter S. Visser uit Leeuwarden. Nadat Lauren Hugen, als pupil van de week, het eerste doelpunt had gescoord begon het serieuzere werk.
CEC veel beter uit de kleedkamer
Wedstrijdverloop.

Afgelopen zaterdag stond de return tegen EKC2000 uit Emmen op het programma. In de eerste ontmoeting wist Elko na een stroeve start de winst naar zich toe te trekken en Elko was vastbesloten hetzelfde nogmaals te laten zien om aansluiting te houden bij de top-3. Na een prima eerste helft gaf Elko in de tweede helft niet thuis en werd er verloren bij een eindstand van 19-20.
Elim – Na afkeuring van het nieuwe hoofdveld door de lokale consul werd besloten om uit te wijken naar het naastgelegen kunstgras. Ook voor de gasten geen enkel probleem want op de thuisbasis wordt er ook regelmatig op het plastic gespeeld. De wedstrijd stond deze middag onder leiding van dhr. H. Broer uit Steenwijk. Onder een licht buitje motregen werd er afgetrapt door pupil van de week, Riony Veuger. Na deze aftrap was het in het eerste kwartier vooral Elim wat druk zette op de defensie van de Klazienaveners maar tot echte grote kansen kwam het niet. Daarentegen kreeg Klazienaveen weinig ruimte om de bal rond te spelen en moest Elim meerdere vrije trappen toestaan. Allen zonder gevolg voor een speler waarbij L. Hassink Elim speler D. Doldersum vervelend op de hak raakte. Bij deze actie zichzelf licht blesseerde en daardoor dichtbij tegen een eerste gele kaart aankeek.
Rode kaart als breekpunt
ELIM – Het nieuwe dorpshuis van Elim krijgt steeds meer gestalte. De grote zaal van de Open Deur is als eerste aangepakt en de eerste contouren zijn al zichtbaar. Dit project, dat met veel enthousiasme en inzet wordt uitgevoerd, belooft een prachtige nieuwe ontmoetingsplek te worden voor de gemeenschap.